Przedsiębiorcy zauważyli, że firmy z silną strategią CSR generują lepsze zyski i coraz częściej analizują osiągnięcia w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu przedsiębiorstw, w które inwestują. Istnieje ciekawy trend w podejściu CSR, gdzie coraz więcej małych firm na to się decyduje. Więc jeśli prowadzisz mniejszą firmę i jeszcze nie prowadzisz strategii CSR musisz być świadomy, że niebawem ten temat się pojawi.
W latach 50. i 60. firmy zdały sobie sprawę, że w ich najlepszym interesie jest oddanie części pieniędzy społeczności, z której czerpały zyski, więc filantropia była główną drogą działalności CSR. Tego rodzaju wsparcie jest godne pochwały, ale zazwyczaj nie ma nic wspólnego z podstawową działalnością firmy.
Dzisiaj widzimy bardziej holistyczne podejście, w którym uwzględniono pełen zakres działań CSR: środowiskowy, społeczny i zarządczy. Bardziej prawdopodobne jest, że zobaczymy podejście oparte na „wspólnej wartości”, ponieważ firmy koncentrują się na kwestiach społecznie odpowiedzialnych, które są bezpośrednio związane z istotą ich działalności. Jeśli jesteś firmą odzieżową, prawdopodobnie jesteś wrażliwy na prawa pracownicze. Jeśli interesuje Cię ropa naftowa, potrzebujesz odpowiedzi na temat tego, jak dostosowujesz swoją firmę do zmian klimatu itd. Jest cudowny produkt uboczny tego rodzaju orientacji na problemy: robienie dobra może być jeszcze lepsze dla wpływów Twojej firmy. Istnieje mnóstwo dowodów wskazujących na wartość, jaką przynoszą firmy z dobrymi strategiami CSR. Oprócz oczywistych korzyści społecznych, zwiększysz lojalność klientów i sprzedaż, przyciągniesz najlepszych i najzdolniejszych pracowników oraz zwiększysz ogólną wartość marki.