Technologie

Działają czy nie działają? Spór rozwiązany?

Czytając wiele forów i grup tematycznych, na każdym z nich można natknąć się na temat związany z przekierowaniami. O ile nie ma wątpliwości, że są one koniecznie w przypadku stron z błędami 404, to czy wraz z przekierowanie jednej strony do drugiej wraz z nią przenosi się pełna moc PageRank?

Nawet trudno zliczyć od ilu lat dana debata się toczy. Teraz jednak pewne wątpliwości mogą być rozwiane. Za pomocą Twittera Gary Illyes napisał: „30x redirects don’t lose PageRank anymore”. Jest to bardzo ważna informacja w branży SEO, ponieważ ostatecznie wyjaśnia sprawę, że redirect redukuje czy nie redukuje mocy strony.

Wpis wywołał ogromne poruszenie w sieci i rozpoczął burzliwą dyskusję nad przekierowaniami, PageRankiem oraz samym pozycjonowaniem. Dodatkowo Illyes potwierdził, że PR cały czas ma się dobrze i stanowi ważny czynnik w branży SEO. Zaznaczył również, że w najbliższej przyszłości sytuacja ta nie ma ulec zmianie.

Abstrahując już od burzy jaką wywołały słowa Illyesa, taka deklaracja przyniosła także konkretne konsekwencje. W zawrotnym tempie zaczął rozwijać się rynek skupowania domen tematycznych i tworzenie podobnych stron z określonym, dobrym contentem. Przekierowanie kilka domen o podobnej tematyce do strony pozycjonowanej może dać ogromnego „kopa”. Z tego samego powodu wzrosło zainteresowanie serwisami z dobrym Page Rankiem. W końcu skoro redirect bardzo dobrze działa, to dlaczego pozycjonerzy mieliby nie wykorzystać tak skutecznej metody?

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: Agencja Interaktywna Bydgoszcz