Technologie

Algorytmy wyszukiwarki Google

Zapytaniom, które użytkownik zadaje wyszukiwarce, odpowiadają tysiące stron internetowych. Wyszukiwarka Google porównuje wyniki najbardziej dopasowane do zapytania użytkownika i wybiera z nich strony najbardziej wartościowe – a przynajmniej stara się to robić.

Algorytmy wyszukiwarki Google to formuły, które znajdują odpowiedzi na wpisywane frazy. Algorytmy uwzględniają ponad 200 wskaźników/wskazówek, na podstawie których oceniają zawartość strony i wybierają to, co pojawi się w wynikach wyszukiwania. Google rozwija algorytmy, aby wyszukiwane treści były wartościowe dla użytkownika. Na przestrzeni ostatnich lat różnie to się sprawdzało, dlatego taki dział marketingu jak Pozycjonowanie Bydgoszcz w dużej mierze musi stale kontrolować aktualizację algorytmów i reagować na nie.

Wraz z rosnącą lawinowo liczbą stron internetowych, a także w związku z prowadzeniem działań, których celem jest umieszczenie ich jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, firma Google musiała zmierzyć się z dwoma problemami:

• Właściwe ułożenie stron w rankingu – duża liczba stron sprawie, że bardzo trudne jest ułożenie ich w rankingu tak, aby pierwsza strona reprezentowała użytkownikowi najtrafniejsze wyniki.

• Nieetyczne metody pozycjonowania – tzw. Black SEO czyli działania, które mają na celu oszukać algorytm Google i w taki sposób dostać się na pierwszą stronę wyszukiwarki, co znacząco wpływa na rezultat wyników. Nie zmienia to jednak faktu, że działania SEO są potrzebne i wyszukiwarka poniekąd ocenia działania pozycjonerów.

Ostatnimi czasy mamy duże zamieszanie z aktualizacjami algorytmów. Najbardziej znane algorytmy wyszukiwarki Google, które mają stać na straży jakości wyświetlanych wyników wyszukiwania to Panda, Pingwin, Koliber i Gołąb.